Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 31, Krugerpark overdag en sunset drive

Dag 31 leeuwen en een geweldige safari tocht! We sliepen vanochtend een klein beetje uit omdat het vanavond laat zou worden. Terwijl ik nog sliep en Kiki, Vigo en Lisa een spelletje speelde reden papa en Hester naar Orphen om de sunset drive te boeken. Daarna werd ook ik wakker en hebben we een broodje gegeten. Om half 5 zouden we worden opgehaald door de safari bus en we waren van plan om te lunchen in Sakara. We waren onderweg naar Sakara en toen zagen we een enorme kudu met enorme horens, daarna stond er een prachtige giraffe met een wat donkere gloed over zich verstopt! We reden een stuk verder en hebben er enorm veel impala's gezien. We reden en daar was weer ineens een opstopping, wat zou het nu weer zijn? Weer een vogel? Weer een luipaard die er 'zogenaamd' moest lopen en nu verstopt zat? Maar toen reden we dichterbij en zagen we in eerste instantie niks maar wel allemaal mensen wijzen. Toen stond er een mannetjes leeuw op en ging lopen en ging bij een andere leeuw liggen. Wauw wat een gezicht zeg! Je zag duidelijk hun koppen en we hebben heel wat foto's gemaakt. Daarna begonnen we ons te realiseren dat we een beetje moesten gaan opschieten anders zouden we half 5 terug op de camping niet redden! Dus wij gingen met volle vaart over de weg heen en toen zagen we 2 vogels, we hebben lang moeten zoeken maar toen zei een mevrouw dat het een Condo? Vogel was. Oké oké! We reden een stukje verder, totdat ik ineens 2 enorme neushoorns zag staan. STOOOOOP!!! En iedereen zat voorin de auto omdat papa vol op de remmen ging. Maar het was het waard! Een prachtige witte neushoorn met een kleintje! Waauw! 20 meter verder zagen we een zwarte neushoorn lopen die van plan was de weg over te steken. Wij moesten er op wachten en ik begon te vertellen over de verschillen van een zwarte en witte neushoorn. Want zwarte en witte neushoorns verschillen niet alleen van kleur, maar een zwarte neushoorn eet bijvoorbeeld blaadjes van bosjes, terwijl een witte neushoorn gras eet. Ook zijn witte neushoorns vooral actief overdag en zwarte neushoorns s'nachts! Behalve dat heeft een witte neushoorn 3 bulten op zijn rug en een zwarte neushoorn 1 bult bij zijn schouders. Ook verschillen de hornen van elkaar, maar ik hou wel op met m'n betweterige gedoe.. Ik moet wel eerlijk zeggen, ik leer wel echt veel van het boekje dat ik heb gekregen van papa en Hester! Daarna kwamen we aan in het restaurant. We zullen maar niet zeggen dat Hester de ober een lekker ding vond. Tenminste dat verstond ik, maar dat had ze niet gezegt hoor! (nee nee) Toen we eindelijk het eten hadden had Lisa geen ham op d'r pizza, gelukkig kreeg ze wel een andere, hadden Vigo, Kiki, papa en ik koude patatjes. Had papa geen extra uien en mayonaise. Zucht. We hebben nog even in een winkeltje gekeken waar papa en Hester 3 huiden hebben gekocht voor in het nieuwe huis en hebben we allemaal een ijsje gekregen. We reden verder en er was weer eens een opstopping.. Zucht. We hadden haast.. Maar toen we ons er door probeerde te wurmen zagen we een vrouwtjes leeuw half op de weg liggen, wel aan de zijkant, en lag er een meter verder op in het gras een mannetjes leeuw. We hebben mooie foto's gemaakt en zijn maar weer weg gegaan zodat andere mensen ook konden kijken.. Wat sociaaaaaal! Als laatste zagen we een grote groep olifanten die van plan was de weg over te steken.. En daar gingen ze hoor met allemaal kleintjes naast hun! Wat een mooi gezicht! Snel naar de camping, camper parkeren en omkleden! Heel warm want het zou koud worden in de jeep. En toen zaten we te wachten op de jeep en kwam er eindelijk een grote bus aan.( ik moet van Hester zeggen; het was wel een safari bus hoor! Anders denken jullie dat we in een bus zaten!) En daar gingen we met nog 3 mensen die wij niet kende. Het was nog licht dus we konden alles nog goed zien! We zagen een giraffe, kudu 's, hertjes en een wilde kat! Daarna werd het telkens donkerder. Maar ze hadden 2 grote lampen in de auto waar mee we mochten schijnen! We hebben meerdere keren gestopt voor gnu's of andere hertjes! Ook zagen we een enorme roofvogel in de boom en hebben we 2 keer een lief jackhalsje gezien! Voor de rest hebben we niks spannends gezien! Wel vonden we het ontzettend gaaf! Het was wel koud in de bus! Brrrrrr.... Nu liggen Kiki en vigo te slapen, ze waren helemaal gebroken! Hester bekijkt haar filmpjes, Lisa leest een boek en papa rookt z'n pijpie. Ik denk dat Lisa en ik zometeen lekker gaan slapen! Want papa en Hester willen morgen weer vroeg weg! Slaap lekker allemaal! Liefs en een dikke kus van ons!

Opa Ben

Geweldig wat jullie toch allemaal beleven,dierentuin
zal wel niks meer aan zijn,alles achter hekken waar je nu bent lopen ze los.Groetjes Opa Ben.

Eddy en Bianca

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Leuk hoor, om te volgen wat jullie allemaal doen. En opa heeft inderdaad gelijk, de dierentuin stelt niks meer voor.
Geniet er nog maar even van.

dikke kus Eddy en mama.