Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 29, Krugerpark

Dag 29, dagje in Krugerpark Vigo: ik ging vandaag vallen en ging toen de vooruit koprol maken 2 x! Daarna heb ik m'n pink gebrand, maar verder was het een leuke dag en heb ik net gezwommen en met papa gedoucht en gaan we zo in een oude trein eten. Ik heb in een koud bad gezwommen. En ik heb ook nog een neushoorn gezien Kus Vigo Vandaag zijn Ron en ik alweer vroeg opgestaan. Ja, Ron blijft me verbazen..... Om half acht reden we weg van Berg en Dal in het Krugerpark, om naar Skukuza te rijden zo'n 80 km verder het Krugerpark in. Als eerste zijn we langs de receptie gereden om op het grote bord te kijken waar gister en vandaag dieren van de Big 5 zijn gespot. Hierna twee bekers cappuccino en op pad. Met nu al 18 graden op de meter en een lekker ochtend zonnetje moet het vandaag goed gaan komen. Na ongeveer een half uur, zijn ook de kids allemaal ontwaakt en ontbijten we bij een water drink plaats voor de dieren. Maar aangezien je dan eigenlijk stil een kopje koffie moet drinken met al de ramen dicht, om de beesten niet weg te jagen, zaten wij opgescheept met een paar gillende, stoeiende en lachende kinderen, die al de dieren in een straal van minimaal 10 km om de camper weg jaagde, dus dieren hebben we niet gezien...... Maar het ontbijt was lekker, dus het is maar waar je de prioriteit legt....... Na een klein uurtje weer op weg. En dit keer hadden we meer geluk; een familie giraffen en heel veel soorten bokken en herten! Nu we een blad hebben met al de verschillende herten en bokken erin, blijken er heel veel verschillende soorten te zijn. Daarbij zijn sommige mannentjes en vrouwtjes echt totaal verschillend van elkaar, dus het blijft leuk om uit te vinden welke bok we zien. Na nog een aantal mooie vogels te hebben gespot, kwamen we nog bij een vijver vol schildpadden uit. Hierachter stonden een paar grote buffels te grazen. Op een gegeven moment zagen we een aantal mensen in auto's dezelfde kant opkijken, dus ook wij met onze nogal 'kleine' camper, een plekje tussen de auto's veroverd. Al snel werd er een raampje open gedraaid en ons verteld dat er een cheeta in de bosjes lag. We hebben hem allemaal in de verte gespot, maar echt duidelijk bekijken lukte niet. Ook op de foto bleef het helaas een schim, dus hij telt nog niet mee bij ons lijstje met alles wat we willen zien in het park. Maar niet erg, want een klein kwartiertje later zagen we een chauffeur van een safari jeep, naar iets wijzen. Dus ook hier hebben we weer een mooi plekje gezocht en in de verte zagen we een wild beest liggen, nog even twijfelend welk beest het zou zijn, stond het beest op en kwam onze richting op lopen. Een Leeuwin! Echt prachtig om te zien. Ze had het gemunt op een aantal herten bij een waterplas. Ze sloop door de struiken en het gras onze kant op. En al snel liep ze nog geen 3 meter van ons vandaan de weg over, waarna ze het op een rennen zetten richting de herten. Helaas verdween ze achter een heuvel en zelfs na een kwartier wachten niets meer te zien.... Jammer, maar het was een fantastisch gezicht en we hebben echt gave foto's en film gemaakt. Vigo en Kiki waren het spotten even zat en hadden een film gekeken op de laptop. Na de film, werd het een stoei partij, die goed verliep, tot Ron een nood stop moest maken. Vigo kukelde van de bank, op de grond, waar hij nog een koprol maakte en tegen de wc deur terecht kwam...... Slik, ik schrok me kapot, aangezien ik achterin zat, zag ik het gebeuren. Gelukkig was er met Vigo niet veel aan de hand en kon hij snel weer lachen. Na de lunch nog giraffen, zebra's en grote groep apen gezien, waarna we rond drie uur in Skukuza aankwamen op de camping. Al snel hadden Kiki en Vigo het zwembad opgemerkt en lagen ze in hun onderbroek met nog een aantal andere kinderen in het water. Ook Michelle, Lisa en Ron hebben gezwommen. Het water was koud, maar boven water ruim boven de 20 graden. Even douche, omkleden en relaxen en daarna, maar weer eens uit eten. Dit keer in leuk restaurant op de camping. Een oud treinstations met bijbehorende stoom trein, omgebouwd tot restaurant. Het eten liet erg lang op zich wachten, maar was lekker. Michelle heeft krokodil gegeten en het smaakte haar goed. Na nog een zoet toetje en kopje koffie, was Vigo toch echt helemaal uitgeput. Weer bij de caravan viel hij dan ook gelijk in slaap. Kiki ga ik nu in bed leggen en daarna een klein potje kaarten, aangezien we morgen ochtend al weer vroeg op pad gaan naar de volgende camping, ook in het Kruger park, maar zonder enige faciliteit. Ik ben benieuwd hoe het bevalt 2 nachten met niets......... Tot snel vanuit het Krugerpark! Liefs van ons

opa en oma

lieve vigo wat een pechvogel was jij !! heel veel kusjes van opa en oma de rest van de kusjes voor kiki en dan is de nog een dikke kus over voor allemaal !! ik denk 2 nachten ook geen bereik ? hoop van wel ,zodat wij weer kunnen meegenieten van jullie belevenissen . liefs