Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 25: Colar Divers, Sodwana Bay

Dag 25, dagje op resort bij Carol divers We zitten nog steeds in het reservaat Sodwana Bay. Overal lopen dieren in het rond; apen, herten, duikers en nog vanalles kleins. Vanmorgen vroeg liepen er een stuk of 50 bos marmotten voorbij. We hadden Vigo al wijs gemaakt dat de school begon en ze onderweg waren naar de klas. Een tijdje later zagen we ze verderop weer en roept Kiki: Kijk mama, ze hebben pauze en spelen buiten! Vanmorgen ontbeten en naar Coral Divers gereden. Carol Divers ligt in hetzelfde reservaat en is echt een prachtig complex. Lisa, Kiki, Vigo en ik zijn de hele dag lekker in het complex gebleven. Beetje gezwommen, gelezen, koffie gedronken, spelletjes gespeeld en lekker in de zon gelegen en meer van die dingen...... helaas was wel wat bewolkt en dus niet zo warm! Kiki en Vigo hebben de hele dag gespeeld en gezwommen, ze vonden het heerlijk al was het water wel echt koud, brrrrrr.... Maar ook Lisa kon de verleiding van een lekker zwembad niet weerstaan en heeft de kou getrotseerd om met Kiki en Vigo te zwemmen. Er waren een aantal zeer brutale apen, ' niet onze lieve, wel opgevoede kinderen uiteraard'' maar echte apen deze keer. Op een gegeven moment had 1 van deze brutale apen onze fles met limonade gestolen. De fles werd hoog mee de boom in genomen en vakkundig leeg gedronken. Alles wat er toch uit viel, werd netjes door een andere aap opgelikt van de grond. Brutaal zeker, maar toch ook best netjes opgevoed die apen!Kiki en Vigo hebben met open mond staan kijken naar het hele tafereel, al was Kiki wel een beetje beledigd dat de aap zomaar onze fles had afgepakt! Michelle en Ron hebben vanmorgen gedoken. Zij zullen hier zelf wat over schrijven. Aangezien we erg nieuwsgierig zijn geworden naar Swaziland, we hebben van diverse gezinnen gehoord dat het echt heel bijzonder is, hebben we besloten morgen alvast naar Swaziland te vertrekken. Dit omdat we denken er twee nachten te willen blijven ipv de enkele geplande nacht, maar we eigenlijk niet op onze 4 geplande nachten in Kruger park willen inleveren. Nu zitten we nog even lekker in het restaurant te eten en gaan daarna weer in het donker terug naar onze camping plaats. Waar we zeker nog even gebruik gaan maken van onze lekkere douches, want het is iedere keer maar weer afwachten op wat voor camping we terecht gaan komen...... Ik geef de iPad door aan Michelle voor haar duikverhaal! Dikke kus en liefs We kwamen aan bij Coral divers en moesten wachten tot onze duik master er was. We moesten er om half 10 zijn, maar immers wij de familie baars zijn was het al kwart voor 10. Om een uur of 10 kwam onze dive master aangelopen, die terug kwam van zijn eerste duik. We hebben spullen gepakt en gingen de auto in, op naar het strand! Op het strand aangekomen gingen we onze zetten in elkaar zetten, mijn fles lekte en ze hebben er een 'poosje' over gedaan om het te maken. Uiteindelijke hebben ze maar een nieuwe fles gehaald. Daarna gingen we met de boot de zee op, naar duim stek: Smarties! gelukkig waren de golven niet zo hoog als in Umkomaas. We hebben veel klein vis gezien en een paar grotere in de verte. Verder was er goed zicht en hebben we lekker gedoken. Papa was zijn (zwembad) vin al kwijt toen hij het water in rolde, omdat z'n buurman besloot een zachte landing te willen en boven op hem viel. Maar dit heeft de pret niet bedorven van deze leuke duik! Weer terug met de boot en de jeep en lekker geluncht met de rest van de familie! Liefs Michelle Ik (Hester) moet toch voordat ik het verhaal online zet nog even wat kwijt. Aangezien het vanavond wat frisser was en er heel veel wind stond zijn we in de caravan gaan klaverjassen. We hebben erg veel gelachen en dit kunnen we niet zachtjes, dus nogal veel lawaai! Ik ben echt verbaast dat Kiki en Vigo gewoon blijven doorslapen. Vigo ligt met z'n hoofd misschien net een meter van ons vandaan en slaapt gewoon heerlijk door alles heen, wat een geluk! Voor nu welterusten en morgen hopen we jullie te kunnen berichten over Swaziland!

Cornelia

Hallo Luitjes,

Ik hoor net dat er in Zuid Afrika sneeuw is gevallen. Ik neem aan dat jullie de skies meegenomen hebben ;) Hier nog een link van het bericht

Groetjes
Cornelia

fam Hollander a vacaciones de Espâna

Aloha, hier dan eindelijk een berichtje van ons. Tot nu toe hebben we bijna al jullie mooie belevenissen gevolgd en jeetje wat hebben jullie het leuk zeg! En leuk dat wij zo met jullie mee kunnen reizen, worden er alleen wel een beetje jaloers van. Wij zitten nog een paar daagjes in Spanje en dan gaan we weer terug naar het natte Nederland, bah bah bah... Maar wel met een duikbrevet, dat is dan wel weer een voordeel. Kan ik in het vervolg een beetje met Ron meepraten...;-) Eerlijk is eerlijk, dat duiken is wel erg gaaf en met een duikschool op de camping moest het er een keer van komen. Gisteren een dagje Barcelona gedaan met kids, is toch anders dan met z'n tweeën.... Anyway, wij genieten net als jullie ook en blijven de verhalen volgen. Hasta luego y beso!

fam Hollander a vacaciones de Espâna

Bianca, Eddy en Rick

wij hebben gister dune du pyla beklommen en vandaag het 1e dagje strand (in bikini) achter de rug. Heerlijk. Jullie hebben gister lekker geluierd en michelle weer gedoken. Genieten dus... En wat hebben jullie al veel dieren gezien. Maar hebben jullie al leeuwen gezien? Is het rijte big 5 al compleet? Ben benieuwd.
Dikke kus van ons, mama Eddy en Rick