Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 22: van St. Lucia naar Hluhluwe

Dag 22, door St. Lucia Martine Reserve naar Hluhluwe Na een gave avond met de door Ron zelf gemaakte Afrikaanse Braai. Dmv een stuk steen, wat blokken en goed hard hout. Op de camping liepen de hele avond allerlei dieren rond; veel apen, wilde boskatten en een varken! Hebben we alles goed opgeruimd, maar toch was er de volgende ochtend duidelijk te zien dat het varken nog opzoek is geweest, overal gaten gemaakt met z'n snuit... We genieten van een heerlijke ochtend op de camping. Kiki en Vigo spelen met de Afrikaanse kinderen op de camping. Ze beginnen te begrijpen dat als je rustig Nederlands praat je elkaar best begrijpt! Uit een kindermond dat Afrikaanse taaltje te horen, blijft erg grappig! Lisa speelt wat voetbal en luistert muziek, Michelle geniet van een warme douche en haar boek, Ron maakt alweer een praatje met de buurman en ik, ik geniet van de zon en de spelende kids! Rond het middag uur hebben we na een aantal keer uitstellen toch maar alles klaar gemaakt om te vertrekken. We rijden door het prachtige reservaat terug. We spotten nog een aantal buffels, een slang en mooie vogels. We lunchen in een Ranger huisje met uitzicht over een prachtig meer. Als we uit het reservaat rijden, gaan Kiki en Lisa voorin de weg wijzen aan Ron. Vigo en ik spelen samen achter in de camper en Michelle luistert muziek. Na een ruim uur arriveren we in Hluhluwe. Via 8 km over een zand weg, bereiken we de Lodge Bushbaby. Het is een gezellige kleine camping en de eigenaar is 4 jaar geleden uit Nederland naar Zuid Afrika verhuist. We hadden bedacht op de camping in het aanwezige restaurant te eten. Maar er is geen kok aanwezig, dus dat plan gaat niet lukken. Michelle, Kiki en Vigo blijven op de camping en Ron, ik en Lisa gaan terug over de zandweg om bij de plaatselijke slager Rump steak te halen. Het wordt voor onze ogen vers afgesneden en voor ruim 1,5 kilo betaal je zo'n tien euro. Nog wat cheesfingers erbij voor de kids en iedereen is weer tevreden! Onderweg wordt er 'vet koek' verkocht. Veel mensen kopen dit, dus wij zijn ook nieuwsgierig. We bestellen er twee met syrup. Terug bij de auto kunnen we ons niet bedwingen en besluiten alvast te proeven. We hadden het kunnen weten: oliebol, alleen dan 3 x zo groot en heel lekker! Mega machtig want met z'n drieën krijgen we er niet eens 1 op! Weer terug gehobbeld, zijn we om half zes weer op de camping. Samen met de kinderen doe ik de nog natte duik was, die behoorlijk is gaan stinken! Geen wasmachines, dus veel heet water en poeder en goed laten weken! Ron maakt ondertussen de braai klaar. Nu hij weet hoe echte Afrikanen de perfecte braai maken, ziet het er bij Ron perfect uit! Het eten smaakte verrukkelijk, al is Michelle het kauwen op zand wel een beetje zat. Wat doe je er ook aan als je zusje zand op de tafel schopt, uiteraard volgens haar per ongeluk en je broertje vervolgens boos is op een tak die hem krapte en de stoel omverloopt, waar het bord voor het vlees op stond! Grrrrrrrrrr..... Na het eten, afwassen en de was ophangen, bedden op maken en daarna..... Bushbaby 's kijken die eten krijgen. De camping heet Bushbaby 's en doet zijn naam eer aan. Om 7 uur iedere avond krijgen de soort aapjes met grote ogen te eten van de eigenaresse. Vanavond komen er 3 Bush baby's! Vigo wil al weer naar z'n bed en slaapt binnen 1 minuut als een roosjes. Wat zijn slapende kinderen toch altijd prachtig om te zien. Hij ligt met Simba z'n knuffel in z'n armen en glimlach op z'n gezicht in dromenland! De foto volgt binnenkort op het blog! Kiki speelt nog even mee met kaarten! Later verslaan Michelle en ik met gemak papa en Lisa met klaverjassen! Euhhhh.... Misschien toch nog een beetje beginners geluk, of zullen we gewoon beter zijn ;) Voor nu weltrusten en liefs van ons!