Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 21: St. Lucia

Dag 21, uiteindelijk toch naar Cape Vidal in St. Lucia Marine Reserve We stonden vanochtend niet te vroeg op, hebben heerlijk buiten ontbeten, want koud was het zeker niet! Daarna ging iedereen douchen en zich klaar maken voor vertrek naar St. Lucia. Tot we erachter kwamen dat we het kaartje van de videocamera van papa kwijt waren. Gisteravond had hester het nog zien liggen, maar daarna is het door de kaboutertjes mee genomen. We hebben wel 40x de camper helemaal binnenste buiten gekeerd, maar geen kaartje te vinden.. Er stond natuurlijk een belangrijk filmpje op, van ons met de haaien. Dus iedereen teleurgesteld dat we het niet konden vinden en we hoopte maar dat het plotseling terecht zou komen.. Het was al wat later geworden en we besloten dus maar boodschappen te gaan doen. We hebben inkopen gedaan en papa heeft maar weer eens geleerd dat ie zoeken aan vrouwen moet overlaten. ( hij was namelijk opzoek naar de hamburgers en hij kon alleen maar vegetarische hamburgers vinden en die moest ie niet. Ik ook helpen zoeken en inderdaad je moest even goed kijken. Maar na 3 minuten goed kijken lag het er toch echt.. Mannen kijken altijd met hun neus.) Daarna zijn we naar de volgende camping gereden, wat ligt in een natuurreservaat. We reden naar binnen en we zagen al snel ever zwijnen en een stukje verder op zagen we enorme groep nijlpaarden liggen, lekker in het zonnetje. Wat een lelijke beesten.. Ook zagen we een krokodil. Daarna zijn we naar het strand gereden en hebben we heerlijk geluncht op de stenen. Ook hebben we lang gewacht, totdat papa een goede en mooie foto had gemaakt van een paar grote krabben met een paar kleintjes. We reden weer verder totdat we een mooi uitzicht punt hadden gevonden. Vigo gooide snel zijn croc naar beneden, in de hoop dat Hester opgegeten zou worden door de krokodillen, grapje ;p We hebben daar reuze eenden gezien, een ooievaar en tot slot ontdekte we nog 2 nijlpaarden verder het meer op. Ook lag er nog een krokodil in het water. Hester wilde niet meer weg, ze vond het prachtig en ze zat lekker in het zonnetje.. We konden haar morgenavond wel komen ophalen... XD We reden dus weer verder, en toen waren we alsnog Hester kwijt. Vigo was de enige die dat opmerkte. Maar gelukkig zat ze in de badkamer. Nou we gingen dus weer verder totdat we een grote groep herten tegen kwamen. Mooie foto's gemaakt en daarna hebben we nog buffels gezien. En natuurlijk ever zwijnen. We waren heel dicht bij een hertje, maar reden verder want we waren al heel dicht bij de camping. Papiertjes invullen en daar gingen we de camping op. Kiki en vigo zagen een paar aapjes en een hertje, wij hadden camper recht gezet en hoorde ineens allemaal gegil. Kiki en vigo werden achter na gezeten door twee aapjes. Ze hebben het overleefd, en snappen nu eindelijk dat je niet achter aapjes moet aanrennen. Achteraf kon iedereen er wel om lachen, het zag er best grappig uit. Kiki is nu nog steeds bang voor aapjes. Werkt onze uitspraak toch nog een beetje; ANDERS VOEREN WE JE AAN DE APEN!! De buurman kwam even gezellig een praatje maken en vertelde ons dat er s'nachts ook een varken langs kwam, we moesten dus niks buiten laten liggen. En de aapjes haalde alles van de waslijn, dat had dus ook geen zin XD Papa heeft nu een Afrikaans vuurtje gemaakt, met hulp van de buurman en Kiki heeft net heerlijk gespeeld met het Afrikaanse buurmeisje. Lisa en vigo hebben nu binnen de slappe lach terwijl ze aan het kaarten zijn. Hester maakt het filmpje compleet! Zometeen lekker eten en dan waarschijnlijk klaverjassen, gister hadden Lisa en ik bijna gewonnen! :o daarna weer lekker slapen! Liefs Michelle.