Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 18 rijden naar.....

Dag 18, Rijden van Royal Natal National Park naar Clansthal bij Umkomaas Om eerlijk te zijn is dag 18 op dit moment alweer drie geweldige dagen geleden en moeten Ron en ik even diep graven wat we dag 18 ook al weer allemaal hebben gedaan. Maar laten we eens kijken hoever we komen. Dat het koud zou zijn in Drakensberg wisten we al, dus We hadden ons goed voorbereid met dekens en kachel! De kinderen hebben weer van bedden gewisseld en volgens mij heeft nu na ruim twee weken iedereen zijn lekkerste slaap plekje gevonden. Kiki boven in het hoekje en daarnaast Lisa aan de lange kant. Michelle wilde niet meer naast Lisa slapen want die ademde te diep en ook niet meer naast Kiki want die houdt tijdens het slapen haar adem in en Michelle denkt dat ze dan niet meer gaat ademen en wordt hier onrustig van. Wel lief zo bezorgt! Dus Michelle ligt nu beneden naast Vigo. Volgens Lisa beweegt Vigo te veel en volgens Michelle Kiki, dus ik denk dat het nu voorlopig zo blijft ;) We (Ron en Ik) zijn om zeven uur opgestaan en gelijk gaan rijden. Het is op dat moment echt nog vries koud en alles is bevroren, zelfs de waterkraan! We kijken ondertussen dan ook uit naar een subtropisch klimaat waar we vandaag heen gaan. We rijden in 1 x door naar Umkomaas / Clansthal. Camping Greenpoint Lodge. We hebben ons alleen aangemed en zijn gelijk doorgereden naar het strand van Umkomaas met het idee om lekker te lunchen en te kijken of we de volgende dag kunnen duiken! Beide ideeën werden snel gerealiseerd. We kwamen het strand nog maar op rijden en troffen een duikschool. Na even te hebben rondgekeken en geïnformeerd zag alles er goed uit en spraken we af de volgende morgen om zeven uur ons te melden en met z'n allen te gaan snorkelen en duiken..........spannend!! Naast de duikschool zit een restaurant met uitzicht op de zee! Na een potje HaliGali werden we verrast met heerlijk eten. Vooral de vis was verrukkelijk. Buikjes vol, duiken geboekt, dus lekker naar de camping. Kiki en Vigo op katten jacht, Michelle en Lisa naar het strand en Ron en ik naar het terras. Lekker ieder een uurtje voor zich zelf. Daarna broodje eten, eindelijk een keer buiten de caravan. Daarna nog even klaverjassen en op tijd naar bed, want om zes uur gaat de wekker!