Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 16 Golden Gate

Dag 16 We rijen. Langer dan gedagt maar tog was er maar een ding. Het Grappigst Dat mama dagt dat we aan het ombijten waren maar het was al kwartvoor1 Later gaaven we eten aan mensen die het nodig haden 2X cola ze waaren Er blij mee . om kwartvoor 6 is iedereen aan het voetbalen Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Familie baarskiki Vandaag alweer dag 16. Vanmorgen toen ik wakker werd gemaakt door Kiki en Vigo die ruzie aan het maken waren over welke film ze gingen kijken gezellig op hetzelfde bed naast mij, maar ze zijn er uiteindelijk toch uitgekomen en toen hebben we gezellig met zijn 3en genomeo en jul iet gekeken, we waren trouwens alweer aan het rijden. Ik weet niet hoe Ron en Hester elke dag zo vroeg kunnen opstaan.Bij een leuk pleintje stopten we even en gingen Hester, Ron en Kiki boodschappen doen, Vigo, Michelle en ik gingen ons nog even aankleden.Na een tijdje kwamen ze weer terug met heel veel lekkere dingen zoals: muffins, bananencake en lekker bolletjes. toen dachten we even lekker te gaan ontbijten maar we kwamen er na een tijdje achter dat het al half 1 was! Maar iedereen heeft super lekker gegeten!! Na het eten zijn we verder gereden op weg naar de volgende camping. Onderweg kwamen we veel mensen tegen die dingen aan ons wilden verkopen, zoals; beeldjes, manden, onderzetters, zwepen. Van de eerste jongen die we tegen kwamen hadden we 5 leuke beeldjes gekocht voor geld, eten wat we nog van gisteren over hadden en een blikje cola. Daarna kwamen we een jongetje en een meisje tegen waarvan we een soort dienblad hebben gekocht, Michelle had ook een t-shirt aan het meisje gegeven omdat ze die niet meer pasten. We hadden ze ook eten en drinken gegeven. Later kwamen we nog een groepje jongens tegen die dezelfde beeldende wilden verkopen die wij al hadden gekocht. Dus toen gaven we ze maar allemaal 10 cent, ze gingen er bijna ruzie om maken, we waren echt verbaasd dat ze om 10 cent bijna ruzie gingen maken en het is dus echt heel belangrijk voor hun.Nou wij verder rijden, na een tijdje kwamen we aan bij de camping en zien we dezelfde camper staan als die van ons, zoudenze Nederlands zijn? We gingen nog heel even naar een winkeltje. De kindjes gingen gewoon even in de winkel kijken, en Hester en Ron gingen informatie vragen over wat we morgen allemaal konden doen. Later toen we weer op de camping waren gingen Michelle, Kiki en ik douche er was maar 1 douche dus we moesten de hele tijd op elkaar wachten. Toen we weer lekker schoon waren gingen we met ze alle voetballen, na een tijdje kwam de Ranger Ludgi en hij ging meedoen voetballen en liet ons even alsof het niets was een paar trucjes zien. Die mensen naast ons waren trouwens Nederlands volgens papa omdat ze aan het kaarten waren. Die vader kwam de hele tijd langs lopen en we wisten gewoon dat hij mee wilde doen maar hij zei niets dus wij vroegen ook lekker niets! Toen Hester en ik uitgevoetbald waren gingen we kijken of er in een wei nog dieren liepen maar nee niets gezien, we hadden daarom maar zelf een fantasie dier ontworpen de heliba, het is een vis met 2 voeten en hij kan vliegen, we weten het, erg veel fantasie! ( we zijn er achter gekomen dat hier ook helemaal geen dieren leven dus daarom zagen we niets...) toen we terug kwamen was papa aan het eten koken dus na een paar minuten gingen we lekker chilliconcarne eten. De ranger was nog steeds gezellig met Michelle aan het praten en ging toen ook gezellig mee eten! Hij is erg aardig maar hij praat een beetje erg veel! Morgen gaat hij nog mee met wandelen en paardrijden. We hebben daarom maar gezegd dat we naar bed gingen zodat hij weg zou gaan nu gaan we weer gezellig kaarten en lachen natuurlijk! Zometeen lekker slapen en dan alweer de 17 dag! Kusje Lisa. Kiki en Lisa hebben hierboven het verloop van de dag al uitgebreid beschreven. Zelf wil ik nog even kwijt dat het stuk tussen de campings wat we vandaag hebben afgelegd echt heel bijzonder was. De natuur is hier in Drakensberg heel anders. De Drakensberg is 1000 km lang. Het hoogste gedeelte ligt in de omgeving waar we nu verblijven. Vandaar dat de temperatuur overdag snel aangenaam is, maar s'nachts kan het behoorlijk vriezen. We zitten nu in het natuurreservaat: Royal Natal Het is vooral een reservaat met een prachtige natuur, veel water, watervallen en net voor het reservaat een stuwmeer met natuurlijke dam. Er leven hier wel een aantal dieren en roofvogels, maar niet zoveel als in de game reservaten. Toen we vanmorgen wegreden uit het Golden Gate reservaat hebben we nog zo'n 30 km tussen de prachtige Golden Gate bergen gereden, die als de zon er op schijnt echt een gouden gloed hebben. De weg naar dit reservaat was indrukwekkend door de geweldige uitzicht points. Bij deze points kun je parkeren en genieten van het prachtige landschap. Ron en ik praten altijd in de auto over van alles en nog wat, maar hier in Afrika zij we heel regelmatig stil, omdat onze aandacht uit gaat naar alles wat er te zien is, we hebben echt ogen te kort. Wat een geweldige indrukken. We genieten dan ook nog steeds volkomen met z'n allen. Je bent echt op elkaar aangewezen in zo'n kleine camper en avonden vanaf zes uur, die echt te koud zijn om buiten te zijn. Maar het is nog steeds altijd gezellig en veel lachen geblazen. Iedereen vermaakt zich opperbest en de tijd vliegt, terwijl door de vele indrukken sommige dingen ook al weer heel lang geleden lijken. De enige die wel eens op elkaar mopperen of we allebei aan een andere kant van de camper zetten zijn Kiki en Vigo, die kunnen elkaar behoorlijk in de weg zitten. Maar ik denk dat een ieder die dit leest die ook een broer of zus heeft van het andere geslacht dan hem of haar zelf dit wel herkend! Ze kunnen trouwens ook op andere momenten heerlijk samen aan het spelen zijn, gelukkig! Michelle en Lisa hebben het klaverjassen al aardig onder de knie en iedereen wil winnen, dus behoorlijke competitie strijd! Dit eindigt nog wel een in een behoorlijk stoei / vecht partij tussen de meiden en hun vader! Ik zorg dat ik uit de buurt blijf....... Morgen zullen we jullie vertellen over de avonturen met Ludgi en zijn verhaal over het leven als 'zwarte' in South Africa. We hebben vanavond veel van hem geleerd! Welterusten en liefs van ons

Bianca

Dacht ik even snel kijken of er nog een nieuw verhaal van jullie te lezen is voor ik naar mijn werk vertrek. Staan er maar liefst 2 enorm lange verhalen. Ja, wat moet je dan lezen of te laat komen. Te laat komen dus.... :)
Ik zie dat jullie je goed vermaken. En ondanks de kou wel mooi weer hebben. Hier is het dan wel geen winter, maar het lijkt er wel op dat de herfst al begonnen is. Wat een rot weer.
Ik ben benieuwd of jullie mij straks ook gaan leren klaverjassen. Vast een hele uitdaging.
Nou geniet er nog maar van. Ga ik snel weer aan het werk. Veel liefs en een dikke knuffel van mama.