Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 15

Dag 15 - Clarens & golden gate national park Vanochtend reden we om een uur of 8 weg van de camping, terwijl Lisa, Kiki, vigo en ik nog heerlijk sliepen. Kiki, vigo en Lisa werden langzamerhand wakker en gingen de film narnia kijken terwijl ik nog 'even' verder sliep. Ik heb zo ongeveer de hele weg geslapen.. Hester wilde naar een dorpje, maar daar zijn ze gewoon blindelings langs gereden, 100 kilometer later kwamen ze erachter dat ze het dorpje hadden gemist.. Oepsie! Toen reden we langs het leuke en gezellige dorpje Clarens. We hadden allemaal zin in koffie of iets te drinken, maar voordat we koffie gingen drinken zijn we eerst nog een paar leuke winkeltjes in gegaan. Clarens is een echt kunstenaars dorpje en dat was in de winkeltjes dan ook duidelijk te zien. Toen gingen we koffie drinken met iets minder gebak dit keer. Vigo had een heerlijke bubblegum milkshake, hij vond het heerlijk maar wij vonden het veelste zoet.. Kiki had een bananen milkshake, Lisa een vanille milkshake en ik een coffeemilkshake. Papa en hester hadden een heerlijke honing, hazelnoot koffie. Daarna wilde Hester nog even naar een winkeltje, ze zag er mooie vloerkleden hangen. Uiteindelijk had ze een mooi kleed gezien en ging ze het papa laten zien. Papa vond het een beetje raar. Uiteindelijk zei papa dat ze het maar moest gaan vragen aan de persoon die in de winkel werkt. En daar ging ze hoor; excuse me? Can i buy this one? En ze wees naar een kleed dat op de grond lag. De meneer keek haar raar aan. Ze vroeg het nog een keer, en de meneer ging een andere meneer halen. Toen ze het aan hem vroeg begon hij keihard te lachen. Ze verklaarde d'r voor gek. Wie wilt nou een oud kapot kleed kopen dat in de winkel op de grond ligt?! Wij waren ondertussen allang de winkel uit gelopen, zodat het leek alsof we niet bij hester hoorde haha. Daarna zijn we nog een winkeltje ingelopen met allemaal muziekinstrumenten, ik weet niet of jullie weten hoeveel herrie wij kunnen maken? Maar het was echt een klere herrie in die winkel, ik weet niet of de meneer het zo leuk vond met ons in die winkel. Vigo en Kiki hebben uiteindelijk een katapult gekocht. En papa en Hester een of ander muziekinstrument. Terwijl Hester, Lisa en ik, verder liepen naar een ander winkeltje bleef papa bij Kiki en vigo op een groot grasveld. Hopelijk heeft niemand een steentje tegen zijn of haar hoofd gekregen.. Want zo oplettend waren Kiki en vigo niet XD wel vonden ze het helemaal geweldig! Daarna zijn we de tattooshop ingelopen.. En morgenochtend om 9 uur krijgen papa en Hester misschien wel een tattoo.. Papa wil wel heel graag. Maar Hester weet het nog niet zo zeker... Toen we op de camping aankwamen hebben we snel onze bergschoenen aangetrokken en zijn we de bergen ingelopen.. Prachtig was het! We hebben midden op een berg lekker gelunched! En toen namen we de verkeerde 'afslag' en hebben we in plaats van 45 minuten, 90 minuten gewandeld XD Oepsie! Maar we hebben wel sneeuw gezien! In Afrika?! Sneeuw?! Beetje raar?! Toen we weer beneden waren, gingen vigo, Hester en ik onder een bruggetje naar een riviertje toe. Natuurlijk moesten we over de stenen lopen. En vigo kon het zelf en had geen handje nodig. Vigo stond wijd beens en verloor zijn evenwicht, gelukkig stond voor hem nog een steen en kon ie zich daar op opvangen! Een stukje verder begon ie opnieuw; ik heb geen handje nodig! En toen stond ie op een steen en PLONS! Daar lag ie, midden in het riviertje. Hester en ik lachend XD toen zijn we er maar weer uitgegaan. Klimmend en klauterend zijn we weer boven gekomen en moest papa een foto van de kletsnatte vigo maken. Vigo en ik hebben afgewassen en daarna een spelletje uno gespeeld, toen werd het pas echt koud buiten! En zijn we maar binnen gaan zitten! We hebben heerlijke rijst gegeten met een eitje. Alleen hadden we heel veel over en hebben we besloten dat we het morgen gaan weg geven, aan iemand die het graag wil hebben! Nu zijn Kiki en Lisa afwassen, papa rookt buiten z'n pijp en vigo doet bijdehand tegen zn moeder.. Zometeen gaan we nog even Amerikaans jokeren en misschien wel klaverjassen. We zullen zien of het gezellig word en of iedereen een beetje nuchter blijft. Tenminste, hester moet een fles wijn leeg drinken want het past niet meer in de koelkast en papa heeft hele sterke rum gekocht.. Morgen rijden we nog zo'n 110 kilometer naar Royal natal national park. De 2 koudste dagen van de hele vakantie! Hopelijk overleven we het! Kusje! Michelle