Baarseninafrika.reismee.nl

Middelburg en lekke band....

Na een 'erg' gezellige avond gister, zijn Ron en ik op tijd opgestaan! Voor iedereen die Ron al wat langer kent, om kwart over zeven stond hij al weer naast z'n bed en niet eens chagerijnig... Om kwart voor acht zijn we vertrokken terwijl de kinderen nog lekker lagen te slapen. De reis ging voorspoedig en na tussen door even tanken en koffie, kwamen we rond half twaalf al in de buurt van Middelburg. We maakten plannen voor de middag toen de camper toch wel wat wankel ging rijden, ik dacht nog dat het aan het niet al te beste wegdek lag, maar Ron ging voorzichtig de berm in en melden dat we een lekke band handen! Grrrrrrrrrr....dacht ik, maar Ron stapte optimistisch uit de camper en pakte al niet minder enthousiast het gereedschap. Hij dacht het klusje wel even snel te klaren! Het klusje heeft hij super geklaard maar de bouten bleken toch wel erg vast te zitten en waren nogal afgesleten en verroest, maar met hulp van de juiste sleutel in combinatie met z'n zakmes is het hem uit eindelijk gelukt! Ook was het even uitvinden waar je zo'n camper van een paar ton omhoog krikt, maar ook dat had hij al snel door! Met wat hulp van de kinderen, vasthouden van de band, draaien van de schroeven en alles willen zien, was het 'klusje' binnen een half uurtje zonder ook maar 1 boze blik of vloek geklaard! Ik was dan ook apetrots (de apen liepen gewoon op de weg) op mijn vent! Om half 1 waren we op de zeer kleine, maar gezellige camping midden in Middelburg. Voor de afwisseling zijn we weer de enige gasten, maar wonen er wel wat familieleden op het terrein. Kiki en Vigo hebben de twee zwembaden al snel gezien en hebben hun zwemkleding al weer aan! Net als de vorige keer springt Vigo overenthousiast in het water, er niet aan gedacht hebbende dat het echt koud was! Kouder dan koud water uit de kraan. Het is hier s'nachts namelijk tegen het vries punt, terwijl het overdag zo'n 20 graden is en nog warmer aanvoelt. Binnen mum van tijd lagen ook Michelle en Lisa in bikini op het grasveld! Ron en ik zijn toen vlakbij naar de garage gereden, die 'gelukkig' de juiste band op voorraad had, dus voor 160 euro, was deze uitdaging weer opgelost binnen een paar uurtjes! Dat viel ons al weer mee, want al ze van Bobo campers moeten komen, kan dit rustig een dag duren met maar drie punten in Zuid Afrika! Nog even wat boodschappen gedaan, maar wat extra om niet weer een paar dagen in een natuur reservaat te zitten zonder winkels in de buurt en met te weinig boodschappen, zodat eten in een restaurant de enige optie is, als het restaurant al open is voor bijvoorbeeld ontbijt. Of om toch geen water te mogen drinken uit de kranen en geen water of limo meer te hebben! We blijven elke dag leren van onze foutjes, over 5 weken weten we vast wat het handigst is :-) Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten; zoete gebakken aardappels, diverse stukjes vlees op de braai en diverse groente. Zoals ik al eerder schreef is het echt koud hier s'nachts dus zitten we lekker in de camper met kachel en kijken de kids een film 'Babe' Ik ga een lekker 'bakkie' zetten en dan zijn we weer klaar voor een boel gezelligheid vanavond! Morgen de langste rij dag van de 5 weken, bijna 500 km en geen snel weg..... Fijne avond en een dikke knuffel van ons

pa en ma

Hier ook binnen zitten bijna kachel nodig lijkt wel herfst Wij blij morgennacht in vliegtuig te stappen voor onze korte na vakantie caravan mag lekker stalling blijven brrr op naar zomer weer ! wij skype morgenav nog oke liefs

ps ben trots op schoonzoon wat hij al niet kan he!!!