Baarseninafrika.reismee.nl

Tsitsikamma rocks....

WALVISSSEEEEEEEEEEN. Jaaaaaaaa, we hebben ze echt gezien. En niet gewoon 1tje of zo maar een stuk of 10. In de ochtend wilden we eigenlijk een wandel tocht gaan maken in dit geweldige gebied, maar het verliep wat anders. Vanmorgen waren we al vroeg op, maar lekker gedoucht, hardgelopen en geklommen op de rotsen. Heerlijk! Op een gegeven moment zat ik echt op een uniek plekje en dacht ik een walvis of iets dergelijks te zien, maar volgens Kiki waren het waren het visioenen. Nadat iedereen was aangekleed zijn we gaan wandelen naar het restaurant, gebouwd op een prachtig plekje boven de zee! Hier hebben we heerlijk ontbeten en kopje koffie gedronken. Terwijl wij nog aan het kijken waren welke tocht we zouden wandelen, waren Michelle, Lisa, Kiki en Vigo al naar beneden gelopen. En de wandelschoenen en broeken waren al uit om heerlijk in de golven te springen. Al snel volgde ook de overige kleding en werd er in ondergoed in de zee gezwommen. We hebben dan ook besloten de planning om te gooien en dat was geen verkeerde keus! Tot half drie lekker op het strand en om kwart voor drie een boottocht in een rib gereserveerd naar de watervallen en de George in. Bij veel geluk zouden er misschien walvissen worden gespot. Om kwart voor drie vertrokken we voor een boottochtje die we ons leven niet meer zullen vergeten! Met z'n twaalven zaten we allemaal achter elkaar op de boot in een soort zadels. Dit bleek ook wel nodig want met volle vaart de zee op! De kids gilde het uit van plezier. Lisa en ik die voorin de boot zaten zagen binnen 5 minuten 2 walvissen water spuiten, snel met de boot erheen. Een half uur om nooit te vergeten! We werden omringt door een stuk of tien walvissen die zeer regelmatig zichzelf lieten zien. Was je aan de ene kant uit gekeken, kwamen er aan de andere kant weer een staart boven water. Zo gaaf en bijzonder, zelfs Kiki en Vigo waren onder de indruk! We hebben foto en video opnames als getuige! Na een ruim half uur waren ze weg en vaarden we richting de watervallen, waar Lisa al na 1 minuut zei; wat saai de watervallen, kunnen we terug naar de walvissen!!! Dan terug nog even lekker hard en de George in, ook prachtig om tussen van die hoge bergen te varen, een magisch gezicht. Rond half vijf stappen we uit de boot en genieten we na van deze spectaculaire tocht in het restaurant. We hebben internet dus kunnen nog wat skypen met familie en onze ervaringen vertellen. Vanavond gezellig spelletjes gespeeld en begonnen met het leren van klaverjassen aan Michelle en Lisa! Over 3,5 week zullen ze al de regeltjes wel begrijpen en dagen ze Martin en Joost uit voor een potje!!! Nu weer tijd om lekker in slaap te vallen met het geluid van de klotsende zee! Morgen is het weer tijd voor gebak, want dan is het feest voor Michelle! We hopen morgen haar voor haar verjaardag de eerste duik in de zee te kunnen geven, maar of dat hier lukt, kan ik jullie morgen vertellen..... (voor diegene die niet op de hoogte zijn, Michelle heeft in Nederland bij de Scuba academie haar open water gehaald en mag dus duiken!) Ps... We zijn benieuwd of er vannacht nog kinderen wakker worden die bang zijn door een walvis te worden opgegeten..... Tot snel, liefs ons

Bianca

HIEPERDEPIEP HOERA

Lieve Michelle van harte met je 16e verjaardag. Maak er een mooie dag van. We hopen dat je straks een gave duikervaring rijker bent.
Veel liefs en een dikke knus van mama en Eddy

Cornelia

Goedemorgen Globetrotters!

Weer een jarige, Michelle van harte gefeliciteerd en geniet van je unieke kado! Wat een prachtige herinneringen zul je ook weer hier aan over houden.
Het is een genot om jullie verhalen te lezen, zo kunnen we hier ook enigszins meegenieten!

Tot de volgende keer Lieve Mensen,
Kus
Cornelia en Koert

Gisela

Michelle, gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk gaat het duiken vandaag lukken.

Succes ook met het klaverjassen, maar niet alleen Joost en Martin vinden dat leuk , hoor....

oma bea

michelle, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
een prettige dag ook voor de anderen. wat een prachtig verhaal over de walvissen, lucky you.
liefs oma bea,