Baarseninafrika.reismee.nl

Tsitsikamma en de tocht er naar toe!

Poehpoeh, wat een dag vandaag! Vannacht was het echt koud, vanmorgen dan ook al vroeg de kachel aangezet, voordat iemand zin had om uit z'n bed te komen! Gezellig ontbeten, aankleden, opruimen en op weg naar Safari Struisvogel park. Daar aangekomen was het zonnetje ook door gebroken en konden we met alleen een vestje beginnen aan de tour! Aller eerst een interessante film over de Struisvogel en het ontstaan van het park. De kinderen konden ondertussen veren aaien, eieren voelen en zelfs een ei met hierin een dood geboren vogeltje bekijken en aanraken. Vervolgens een rondleiding over het park. We mochten de struisvogels voeren, ze pikte alles uit je hand. Lisa en Vigo durfde het zelfs aan om een kus te krijgen van de vogel, door een graantje tussen hun lippen te houden. De struisvogel vond Lisa zo'n knappe verschijning dat hij haar eerst een kus op d'r wang gaf, voordat hij het graantje uit haar mond pikte! Michelle, Lisa en Kiki hebben allemaal op een struisvogel gezeten voor een leuke foto! Maar de echte 'stoere' cowboy was Vigo, hij wilde graag struisvogel rijden en als een volleerde cowboy heeft Vigo een rondje gereden op de hard rennende vogel, met uitmuntend resultaat een waar struisvogel rijbewijs! Zo trots als een 'struisvogel' mocht iedereen z'n rijbewijs zien..... Als aandenken aan deze geslaagde ochtend hebben we een waar struisvogel ei gekocht voor in de venster kast in Spakenburg! Vervolgens vervolgde we onze reis naar de volgende camping in het Tsitsikamma natuur reservaat, Storms Rivier. De reis was spectaculair en we vielen van de ene verbazing in de ander. Reed je eerst nog in een groen heuvel landschap met struisvogels, vervolgens tussen hoge woeste bergen en rivieren, om na die bergen aan de prachtige kust uit te komen in een heel gezellig stadje Knysna. Waar het groot feest was met braderie, kermis en de jeugd deed mee aan een soort water triatlon wedstrijden met klimmen, kanoën en water lopen! Daarbij leuke muziek en een gezellige sfeer, zorgde voor een geslaagde lunch pauze! Rond een uur of drie weer op weg naar de camping. Na een stuk 'snel' weg een stuk binnendoor over de Natures Valley pass, echt gaaf! De Grootrivier en de Blouwkransrivier vinden hier hun weg tussen de bergen door, wat resulteert in adembenemend uitzicht en mooie plaatjes! Voor de kinderen was het erg leuk om hier zeer regelmatig apen / bavianen te spotten tussen de struiken. Na deze afwisselende dag kwamen we rond 16.00 uur het natuur reservaat Tsitsikamma binnen rijden. Na ons gemeld te hebben bij de receptie en een plek voor de camper te hebben toegewezen gekregen, nog een stukje rijden het reservaat in. En hier vielen onze monden alweer open. We staan aan een prachtige zee, met hoge golven omringt door geweldige bergen. De apen en herten lopen hier langs je camper en tegenover de camper bij het strand is de 'swimmingpool' Koud of niet, voordat we stonden hadden allen vier de kinderen hun zwempak al aan om te gaan zwemmen. Gelukkig zijn wij als nederlanders heel wat gewend, terwijl onze kids de kou trotseerde en ook daadwerkelijk baantjes aan het trekken waren, werden ze bekeken door kinderen met mutsen op en sjaals om! Terwijl de kinderen gingen douche zouden Ron en ik even snel naar de kamp winkel lopen, voor het avondeten. Dat even, werd een heerlijke wandeling van een aantal kilometers. De kamp winkel bleek iets verder dan verwacht. Maar met dit geweldige uitzicht, dat we allebei niet konden omschrijven, is het geen probleem en meer een grote eer om hier te mogen lopen en dit te ervaren. Weer terug bij de camper, met z'n allen opgeruimd, vuurtje gemaakt, broodjes geroosterd en heerlijk door Ron gekookte pasta met tonijn en groente gegeten. Vigo was om 7 uur toch echt moe en wilde naar bed, Kiki nog lekker in de camper even wat schrijf werkjes gedaan en ook d'r bedje in. Ron en ik genieten nog even van het vuurtje en de uitzicht, maar voegen ons zo gezellig bij Michelle en Lisa in de camper om er weer een leuke avond van te maken en te kijken wie vanavond de spelletjes- of slappelachkampioen gaat worden! Dit was het verslag van een druk dagje met heel veel nieuwe indrukken.....