Baarseninafrika.reismee.nl

Oudtshoorn en Co....

Oudtshoorn op camping kleinplaas Via Mosselbaay zijn we naar Oudtshoorn gereden. Mosselbaay is een prachtige plaats aan de Indische oceaan. En we hadden geluk. Voor een astronomisch bedrag van 2,50 (25cent) rand staan we op een bewaakte parkeerplaats voor een museum en hotel. We hebben zin in een bakkie dus het hotel in en aan de waterkant met een fantastisch uitzicht op zee een bakkie en skypen met oma en opa in Nederland. Ohohoh wat worden we gemist. Kiki en vigo natuurlijk maar de rest in het geheel nie. Kiki en vigo hebben dubbel geluk want ze kunnen op een springkussen en de trampoline. Even wat energie kwijtraken na een paar uur stilzitten in de camper. Met Michelle als gids rijden we van Mosselbaay naar Oudtshoorn. Waar we eerst nog door een groen en ongelooflijk weids heuvellandschap reden wordt het steeds meer bergachtig. Wat een uitzicht en wat een tocht. Prachtig. Tot aan Oudtshoorn zitten we met de mond open naar buiten te kijken. We rijden over de robinson pass en man wat is dat gaaf. We spotten een paar van de bloemen die alleen maar op deze pas voorkomen. We proberen aan het eind van de dag nog een ostrichfarm te bezoeken maar morgenochtend om 8 uur zijn we als eerst aan de beurt. Oudtshoorn is wat je noemt het kloppénd hart van struisvogelland. Dat betekent struisvogel eten, rijden, zien en voelen. De camping kleinplaas is dankzij of ondanks Michelles' hulp snel gevonden. we hebben alweer geluk. Er hebben zich enkele tientallen deelnemers aan de plaatselijke stockcarrace op de camping genesteld. En zoals je mag verwachten: bier, braai en herrie rond de op trailers meegenomen stockcars. Wel een leuk gezicht en best aardig dat we eens op een camping staan met andere mensen... Tot nu toe waren de campings zowat leeg. Nu gaan we ons eerst maar eens aan het proeven wagen. Hester is stoer en neemt een 4x4 struisvogel, krokodil, kudu en springbok aan de spies. Medium ook nog.... Maar met garlic butter, dat dan weer wel. Ik hou het bij struisvogel en krokodil. Morgen gaan we dan maar het voelen, ruiken en rijden doen in de ochtend waarna we weer een paar honderd kilometer verder rijden naar titsikama national park voor twee dagen stoere dingen doen. Overigens is de wijn hier meer dan aangenaam en erg goedkoop. Voor een euro of 5 drink je een fles pinotage uit 2008 die echt wel lekker is... Zo, lisa heeft dr eerste boek uitgelezen. Vanavond gaan we vast weer een spelletje spelen en gaat ze van dr laten horen. Ik kan jullie zeggen: de ostrich is heerlijk. Niets teveel gezegd. Het is zo zacht en smakelijk als goede ossehaas.... Ook de spare ribs waren lekker hoor (: Kiki: we ziten in een. Leuk restorant. Er ziten veel mensen ik eet met iedereen mee dike kus Kiki baars We zitten hier heel gezellig in het restaurant en hebben net ons toetje op. Iedereen vond het super lekker! Zometeen gaan we weer naar de camping(de eerste camping waar meer mensen zijn dan alleen wij!) Kiki en vigo gaan dan lekker slapen en ron, Hester , Michelle en ik gaan weer Amerikaans jokeren! Ik heb er nu al zin in, het is namelijk altijd heel gezellig en grappig! ( voeten, wenkbrauwen en de neus van Hester, voor papa hebben we al een manier bedacht hoe we hem uit de auto kunnen krijgen met rare kleren aan en een hoofdlampje op, volgens papa is alles raar aan michelle, en mijn lach! Michelle ron en Hester vinden het, het liefste dat Floris ging bellen! (Florisikhouookvanjou!) ) liefs Lisa. Vigo: we zijn in een sjiek restaurant en hebben lekker gegeten. Alles is goed met ons. Verder niks. Michelle; we zijn vandaag niet te vroeg opgestaan, lekker gedoucht dus allemaal lekker schoon. Afgewassen en we zijn gaan rijden. Ik heb de weg gewezen, alleen waren we 10 kilometer voorbij struisvogel ark gereden oeps! Voor de rest zijn we goed, heel en gezond op de camping gekomen. Dat geld alleen niet voor de camper.. We zijn al door de bank gezakt, tot twee keer toe. Het laatje is kapot en er zijn 2 glazen gesneuveld.. Ook dachten we net; laten we even over het krukje heen rijden en Kiki's slipper vergeten.. Toen kwam er maar even een meneer naar ons toe gelopen om te vertellen dat er nog iets open stond.. Anders was dat ook nog eens gesneuveld.. Volgens mij nodigen jullie ons nu niet meer thuis uit, omdat alles dan kapot gaat :D Hester: de kids en mijn vent hebben alles al opgeschreven, dus wens ik Jullie allen een fijn weekend en dikke knuffel en veel liefs uit Zuid Afrika!!!! En denk eraan; de stand van de wind kun je niet veranderen, maar die van je zeilen wel....