Baarseninafrika.reismee.nl

Dag 7 en 8, op weg naar......

Na zo'n twee uurtjes rijden, rijden we het dorpje binnen. Het is een gezellig dorpje, maar straalt wel wat rijkdom uit. Onderweg zijn we veel Town ships tegengekomen, dat is wel een heel verschil hoor! Voor de gene die het niet weten Town ships zijn dorpen waar alleen 'donkere' mensen wonen. De dorpen bestaan uit zelf gebouwde huisjes van dak platen en hout. De mensen slapen er in kleine ruimtes en kijken tv doormiddel van auto accu's op elkaar aan te sluiten. Naast de Town ships zijn vaak grote villa wijken met hekken/muren er om heen en beveiliging. In deze wijken wonen 'blanken' mensen. Het blijkt ook hier uit dat de 'apartheid' hier nog steeds duidelijk zichtbaar is. Rond het middaguur arriveren we op een gemoedelijke camping, waar we weer keus genoeg hebben voor een plaatsje en een toilet gebouw voor ons zelf. Deze camping heeft bij iedere plaats een stenen BBQ staan en een gezellig zitje gemaakt. We genieten van de zon, lunchen met broodjes ei, camembert, lekker wijn en spelen vervolgens een potje voetbal. Op slechts 6 km van Swellendam ligt Bontebok National Park. Na gezamenlijk overleg besluiten we hierheen te rijden en te genieten van het prachtige landschap en het sierlijke antilope soort de Bontebok. Het is heerlijk weer dus we 'slopen' de horren voor de ramen weg en kunnen allemaal genieten van het zonnetje en het uitzicht. Lisa maakt foto's, Kiki de film, ze kunnen dan ook niet wachten om al deze prachtige beelden met jullie te delen. We rijden in het reservaat naar een picknickplaats met speeltuin en alweer een niet te omschrijven uitzicht. Er heerst een heerlijke rust! Na een paar potjes verstop etje wordt het bijna donker en moeten we snel het reservaat uit, voordat we vannacht tussen de bokken slapen en volgens Vigo moeten we uitkijken voor de bokken die gaan 'bokken' dus laten we maar snel zijn! Michelle en Ron maken een lekker vuurtje voor de BBQ, terwijl Lisa en ik de groente, sla en brood wassen en klaarzetten en tafel dekken! Tijd voor: beef, kippen kluifjes, boeren worst en hamburgers! Iedereen verzadigd tijd voor spelletjes; waar we de grootste lol aan beleven en het maar beter is dat we alleen op de camping staan, want menig keer eindigt het spel met de slappe lach en sommige van de aanwezige kunnen niet ' zachtjes' lachen, nog een wonder dat Kiki en Vigo gewoon blijven doorslapen in dezelfde ruimte...... De tijd vliegt voorbij en te laat, maar heel gezond, aangezien ze zeggen dat lachen gezond is, gaan we alweer voldaan slapen! Vanmorgen hebben we rustig ontbeten, getut in de douches / in bad, caravan opgeruimd en afgewassen, voor we vertrekken naar de volgende stek: Oudtshoorn. We besluiten te rijden via Mosselbaay, een kust plaatsje met het eerste post kantoor, we zijn er nu bijna en ik zal jullie er de volgende keer meer over vertellen. We hebben op dit moment in het totaal 984 km gereden en zullen vandaag over de eerste 1000 van de 5000 km die we van plan zijn heen gaan! Klopt precies na 1 week! Voor iedereen een prettig weekend en tot snel! Liefs van ons