Baarseninafrika.reismee.nl

Op weg naar Swellendam....

Op weg naar Swellendam.... Na de heerlijke BBQ gister avond in Kleinmond, gezellig spelletjes gespeeld en om half elf iedereen weer lekker in z'n bed! Om 8 uur vanmorgen wakker worden met lekker ochtend zonnetje en uitzicht op prachtige zee, met woeste branding. Terwijl iedereen nog rustig wakker aan het worden is, heerlijk de tijd om alleen te douche en tutten in het prima toilet gebouw met warme douches op de camping. We zijn de enige gasten op de camping, maar de hele dag zijn er 4 zeer aardige mensen aan het werk om alles er top te laten uitzien, dus schoon is het zeker! Voor iedereen die plannen heeft om ooit naar Zuid Afrika te gaan camping Plemant in Kleindorp, is een echte aanrader! Prachtige 'plekkies' met gaaf uitzicht! Weer terug bij de caravan is ' bijna ' de hele familie wakker en ontbijten we in het zonnetje (nog wel met dikke trui hoor) Vervolgens spullen in pakken, kastjes sluiten en onderweg naar onze volgende stek: Swellendam, de op twee na oudste stad van Zuid Afrika en een juweeltje van Kaaps Hollandse Architectuur (zeggen de boekjes) We gaan het ontdekken..... KLETSSS BOEM RINKEL!!!!!! Grrrrrrrrrr! Oeps....het hele servies, van glas en steen inclusief keukenla door de camper! 'ik was aan het kleien en had een bordje nodig, maar heb de la ECHT dicht gedaan hoor' Ron en ik maar even puin geruimd, schade viel overigens best mee! Weer verder op weg naar Swellendam, de omgeving is prachtig! We rijden niet meer langs de kust maar richting binnenland. Lang gestrekte velden in heuvelig landschap. Met 1 hele lange weg er dwars door heen. Ik vind het lijken op zo'n weg die je vaak in films ziet, maar hoe ik dat moet uitleggen; 'Veel groen, lichte heuvels en daar achter donkere hoge bergen en helemaal alleen' Ben benieuwd of jullie begrijpen wat ik bedoel! Hoe het verder met ons gaat, met z'n zessen op maar een paar vierkante meters? Nou eigenlijk super goed! De kids vermaken zich uitstekend, de ene keer spelen ze spelletjes met z'n allen, de andere keer is iedereen iets voor zich zelf aan het doen. Er wordt veel gelachen en tot nu toe nog geen chagerijnige of humeurige gezichten! Lisa vraagt zich dagelijks af waarom ze haar kastje niet kan netjes houden, want als we iets zien in de caravan is het van Lisa, Kiki begint te begrijpen dat we met z'n allen zijn en niet zij de hele dag alles kan willen, Michelle haar bult op haar hoofd is bijna weg en met ingetapete voet kan ze zelfs weer hardlopen, Ron is al aardig gewend aan het links rijden en stookt iedere avond geweldige vuurtjes en zorgt voor de lekkerste maaltijden, Vigo een druk jochie? Nou nee hoor, de rust zelve... Zoveel indrukken en aandacht dat hij geen tijd meer over heeft! En ik, nou ik heb het geweldig naar m'n zin en heb het kaartlezen voor een vrouw aardig onder de knie! Het blijft bijzonder om met z'n allen dit te mogen ervaren een meemaken! Ben benieuwd of we er allemaal over 4 weken nog zo over denken, maar we houden jullie op de hoogte! Tijd om weer te gaan genieten van het landschap en opzoek te gaan naar wat meer info over het reservaat waar we vanmiddag heen gaan! Want zoals jullie al door hadden ervaren en plannen we stap voor stap! Voor ons is genieten het aller belangrijkst en houden we geen race tegen de klok om alles te zien......