Baarseninafrika.reismee.nl

Robben island

We gingen om kwartover 6 opstaan mama+papa werden toen. Wel +Kiki Maar Kiki iets later we gingen bij Zonsopgang rijden 4uur we rij den Naar camping kleinmond daar voor waaren we op het strand we waaren zo vroeg opgestaan om dat we met de boot naar het robben eiland gingen. Xxxxxxxxxx.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Kiki,vigo,misjjele,lisa Jaja we gingen echt om 6 uur opstaan en om 6.30 vertrekken naar waterfront. Met de boot naar Robben island. De tocht langs de kust in het donker. Het wordt echt pas na 7 uur weer een beetje licht. We rijden vanaf de berg richting Kaapstad. De zon komt net op en het is een zeer indrukwekkend uitzicht. Kaapstad ligt onder ons in de opkomende zon. Wow. Woorden schieten te kort. Om 8 uur staan we weer op de parkeerplaats bij water front. Eerst nog even ontbijten want al heeft Michelle net nog even een plastic zak volgekotst, wij hebben wel honger. Tja voortaan toch maar even wat eten en een pilletje voor we vertrekken Michelle en niet lekker doorslapen als we gaan rijden. De boottocht naar Robben island verloopt zonder problemen. Het is een Ferry met comfortabele stoelen en een half uurtje later zetten we voet aan wal. Wij gaan eerst de gevangenis in waar we worden rondgeleid door een oud-gedetineerde. Het is erg indrukwekkend. De cellen zijn echt maar een 5 m² met een matje op de grond. Natuurlijk krijgen we de cel van Nelson Mandela ook te zien. Na de gevangenis worden we in een bus verder het eiland rondgeleid. Kerk, vuurtoren, kanon uit de 1ste wo, woningen van de bewaarders en de mijnen waar de gedetineerden moesten werken. 1 ding is duidelijk. Mensonterende omstandigheden. Kiki is ook onder de indruk maar vigo is eigenlijk het meest geïnteresseerd in de penguins. Op het eiland bevindt zich een van de grootste kolonies van Afrika. Helaas. Weer geen penguin op het hele eiland te vinden. Kolonie in het zuidafrikaanse betekent vast 'niet in de buurt' of iets dergelijks.... Om een uur of 1 zijn we weer op de parkeerplaats en reizen we door naar de volgende bestemming kleinmond. Dit ligt ongeveer halverwege false bay. We rijden over de kustwegen naar gordons gay ehh bay. Juist ja, daar heeft onze eigen Gordon een huis. Prachtige baai met een mooi strand waar we eruit gaan om even lekker te chillen. Het weer is heerlijk, een graadje of 19 dus Kiki en vigo hebben de kleren alweer uit om te pootje baaien. Ijsje eten, beetje graven en bouwen, kopje koffie en we gaan weer door naar Betty's bay. Zeer bekend om, je raad het al, penguins. Vigo is niet meer te houden en nu moet het toch echt gebeuren. Jajajajajaja daar zijn ze dan, 3 penguins. Niet echt een kolonie maar toch. Kiki en vooral vigo vinden het prachtig. Zo pap. En nu alleen nog de neushoorns, dat zijn m'n lievelingsdieren en dan is het klaar aldus vigo. We rijden het laatste stukje naar kleinmond. Einde van het dorp moet de camping zijn. En ja hoor, gevonden. We rijden tegen een hek aan met de tekst. 'closed, out of season' mmmm ok. Dat betekent dus dat we gereserveerd hebben op een camping die niet open is..... Gelukkig worden we gespot door de supervisor. Neeee geen paniek, de camping aan de andere kant van het dorp is wel open en daar kunnen we terecht. Mooi. Dus maar weer terug. Ook bij deze camping een groot hek. Dicht. Maar de supervisor komt ons al tegemoet en doet het hek open. We kunnen een plaats uitzoeken... Ja dank je, we zijn de enige op de camping.... Who cares. We zoeken een mooi plekje en rijden gelijk de camping weer af om te eten bij de plaatselijke pizzaboer. Lekkerrr. Nu op de camping... Morgen dagje chillen. Wassen, scheren, was doen, plee legen en m'n bed maken want daar is iemand vanmorgen doorheen gezakt. Neeee ik zeg niet wie. Met het gebulder van de zee op de achtergrond gaan we lekker slapen....