Baarseninafrika.reismee.nl

De eerste schermutselingen in Kaapstad

Vliegen..... Ruim 11 uur vliegen, maar de tijd is gevlogen. We zaten op mooie plek en iedereen een eigen tv met hierin een doe computer met tal van spelletjes voor groot en klein. Bij vigo favoriet "vier op een rij" tegen iemand anders in het vliegtuig die zich hier ook voor had aangemeld.  We zijn allemaal weer op de hoogte van de nieuwste films! Kiki had al snel een vriendinnetje in het vliegtuig en heeft met haar een heel top models boek uitgewerkt, tijd genoeg! Tevens was het voor de kids groot feest want om de 2 uur kregen ze weer iets lekkers "Kiki: we worden echt verwend" pasta, kip, nootjes, toetjes, lekkere kaasjes, toastjes, slagroom soes, ijs, broodjes tonijn en onbeperkt drinken! De kids vonden het allang best en wij trouwens ook!  Aangekomen in Zuid Afrika, hadden we binnen 5 minuten onze bagage en stond er een erg aardige Zuid Afrikaan ons op te wachten! Bij het instappen in de grote auto, had Vigo eerst niet raars door, maar toen papa eigenlijk op de bestuurders stoel zat en dan ook wilde gaan sturen; moest Vigi toch wel even kwijt dat het wel een hele rare auto was, met het stuur aan de andere kant! Volgens Vigo was de auto dan ook niet goed gemaakt.  Na een korte rit van 20 minuten waarin de chauffeur; welkom en prachtig, prachtig, antwoorden op al onze vragen, kwamen we bij een heel leuk hotelletje. Hier stonden ze ons al op te wachten en hadden we twee prachtige kamers. Vigo wilde gelijk lekker slapen en Kiki trok gelijk al haar kleren uit en paradeerde rond in de badjas die voor haar klaar lag. Na nog een lekker kopje thee en even gezellig kletsen zijn we allemaal uitgeput onze heerlijke bedden gaan slapen!  Dag 1 van ons avontuur voorbij.... Dag 2 stond in het teken van de camper. Na een prima ontbijtje in de koloniale eetzaal konden we instappen voor de transfer naar het depot een 1/2 uur verderop. Aangezien we niet allemaal in 1 auto passen waren er 2 auto's geregeld. De kinderen natuurlijk apart. De chauffeur vertelde alles over  Kaapstad en vooral hoeveel ongelukken er gebeuren op de tafelberg. Om 3 uur smiddags omhoog op je slippers is geen goed idee als je in het pikkedonker weer naar beneden moet. Maar ook over de gevolgen van het afschaffen van de apartheid. Niet allemaal een succes. De driver was blank ja....  De camper is prima, zoals verwacht. Turbodiesel automaat dus lekker soepel rijden. Links rijden heb je snel onder controle al schrik je steeds weer als er op een verlaten weg ineens een auto om de hoek komt. Maar goed, het zal wel wennen... De rit van het depot verloopt zonder problemen. Een kleine 100 kilometer langs de kustlijn is geen straf. Prachtig uitzicht en op sommige plaatsen wordt er fanatiek gesurfd. Hele drommen auto's, wetsuites en planken. Het lijkt net een populaire duikstek. Iedereen omkleden achter de auto en het water in of uit. We rijden steeds verder richting kaap de goede hoop en komen in kommetjie. Ff zoeken naar een plek om in te slaan komen we langs een prachtig stukje verlaten strand waar we natuurlijk lekker gaan uitwaaien. Het waait behoorlijk en het regent. Doe je ogen dicht en je bent in Zeeland.....  Hele end gevlogen en dan krijg je dit. Maar doe je ogen open en je ziet een indrukwekkende oceaan. En de luchten in Nederland zijn mooi maar ook hier erg ok. Inslaan van proviand doen we bij een plaatselijke kruidenier. Die is blij met de omzet die hij waarschijnlijk het hele jaar niet meer haalt. Tja, zo gaat dat met een gezelschap van 6 uitgehongerde Hollanders. De camping is lekker rustig met prima plaatsen. Vlakbij de zee dus terwijl Hester, Michelle en lisa de camper inrichten gaan ron, Kiki en vigo naar het strand. Wie het laatst durft weg te lopen terwijl de golven eraan komen. Gevolg: ron natte schoenen, vigo natte schoenen en sokken en Kiki? Tja, die viel bij het achteruitlopen en ging zowat koppie onder....   Eten bestond vandaag uit hamburgers en Goed gewassen groenvoer. Om 6 uur werd het licht uitgedaan dus maar een vuurtje gestookt. Lekker hoor. Om het kampvuur chillen, om 1/2 7. Iedereen heeft het gevoel dat het al een uurtje Of 10 is. Pech, het gaat regenen. Begint op een vakantie in Oostenrijk te lijken. Bergen, regen en koud. We hebben 11 uur rondjes gevlogen en zijn in Oostenrijk geland. 1/2 9, ik ga slapen......